HRVATSKO KATOLIČKO LIJEČNIČKO DRUŠTVO PODRUŽNICE GOSPIĆ OBILJEŽILO BLAGDAN SV. LUKE, SVOG ZAŠTITNIKA

Članovi Društva kojih je za sada šesnaest, predvođeni predsjednicom dr. Marijom Ilijevski, slavili su blagdan sv. Luke nedjeljnom sv. misom u katedrali Navještenja DBM u Gospiću koju je predvodio duhovnik Društva (tajnik i kancelar biskupije) preč, Mišel Grgurić i održao propovijed tumačeći odlomak Evanđelja (Mk 10, 35-45), 29. nedjelje kroz godinu.

       Drage sestre i braćo, današnje nam evanđelje opisuje ljudsku težnju koja nije baš u skladu s Isusovim naukom i logikom služenja. Slušali smo kako Zebedejevi sinovi Jakov i Ivan žele u slavi „sjesti jedan zdesna, a drugi slijeva Isusu“, žele biti ispred drugih, ali bez osobnih zasluga. Ipak, ovdje nas umiruje njihova iskrenost, otvorenost i vjera, ne taje  svoje namjere.

      Ne samo ovoj dvojici, nego i ostalim apostolima treba mnogo da bi postigli zrelost u Isusovoj školi ljubavi. Apostoli potječu iz različitih obitelji i životnih situacija i  koriste priliku kako bi došli do moći i ugleda. Krist im je upravo govorio o smrti i uskrsnuću u Jeruzalemu, a oni misle kako osigurati položaje. Što su, zapravo, tražili Zebedejevi sinovi? Njihov čudan zahtjev, samo je još jedan dokaz čovjekovog častohleplja, sebičnosti, guranja na vlast i čast. Krist zna da ga čeka poniženje, križ, strašno krvavo prijestolje, patnja do smrti, a najodaniji apostoli misle na udoban život, na  „mekane stolice“ bez rada. Takvo je često naše srce.
      Isus se nije srdio nego ih je poukom poveo dva koraka dalje. Prvi korak je sasvim oprezan i pozoran. Postavio je dva pitanja. Isus nije mogao bolje odgovoriti na njihovu molbu. Oni ne znaju što mole, vide samo veličinu i proslavu ali put do toga ne vide. Staza do Isusa nije lagana. Ona je puna trnja, kamenja, uskih vrata i mnogočega drugoga što putovanje ne čini lagodnim izletom. Sve ovo nalazi se u pitanju: “Možete li piti čašu koju ja pijem, ili krstiti se krstom kojim se ja krstim?“

        “Kad to čuše ostala desetorica, razljutiše se na Jakova i Ivana.” Ne ljute se desetorica na braću što traže prva mjesta, nego zato što i oni žele prva mjesta. I boje se da im ne izmaknu. Dokaz, kako čovjek neizlječivo boluje od zavisti i želje za čašću, kako se bezobzirno gura do prve stolice. A Isus nas neprestano poziva: „Tko hoće biti prvi neka bude poslužitelj svima.“

      Draga braćo i sestre, Isusova božanska logika drukčija je od čovjekove logike. Mi ljudi nemamo širinu pogleda na život. Život nismo samo mi pojedinci, život uključuje i druge osobe oko nas. Život je služenje u ljubavi. Posluživanjem, a ne častima, sačuvat ćemo svoj kršćanski poziv. Sve to je posve drukčije nego mi mislimo i želimo? Malo ih je koji ne žele “biti najveći” – “biti prvi”. Malo ih je koji žele ono što navješćuje Isus: biti sluga, biti “rob” svima. Još malo dijete bori se osvojiti prvo mjesto u srcu svoje majke ili na njezinu krilu; želi prisvojiti najljepšu igračku ili najveći komad kolača. Takav je čovjek i teško je ne biti takav. To je ucijepljeno u čovjekovu narav, ali kršćanin je osoba koja se dade reformirati i biti slika Božja. Znao je Gospodin da će i u Crkvi njegovoj biti bolesnih želja za guranjem, za vladanjem nad drugima; da će uvijek biti ljudi kojima je prva briga osobna korist, čast i vlast, a ne dobro duša i briga za ljude. Uvijek će ih biti koji rado zapovijedaju, a nerado služe.

      Sestre i braćo, Isus je prvi i savršeni primjer služenja. Na njegovom križu napisano je njegovom krvlju kako se ljudima služi: daje im se sva ljubav, sav život. Onda se od njih može i mora tražiti sve: da služe Bogu i uz najveće žrtve da slušaju njega. Isus nije ni mislio ni rekao da Crkvi i društvu ne trebaju “prvi”; da nije potrebna “vlast” nego veli: „tko hoće da među vama bude najveći, neka vam bude poslužitelj! I tko hoće da među vama bude prvi, neka bude svima sluga. Jer ni Sin Čovječji nije došao da bude služen, nego da služi i život svoj dade kao otkupninu za mnoge.“ Isus želi da uvijek budemo  “prvi”  u ljubavi, nesebičnosti, odricanju, opraštanju; da se ponajprije i uvijek brinemo za dobro svoje braće. Tada će oni koji nisu na vlasti rado prihvatiti svoje poglavare, njihovu vlast. Onaj koji je prvi, treba biti prvi među jednakima i prednjačiti služenjem u ljubavi. Svatko na svoj način i svatko u svojoj ulozi.

      Sestre i braćo, dopustimo da nas zahvati žar Kristovog duha, duha služenja u ljubavi i požrtvovnosti. Ne dopustimo da nas zahvati duh časti, materijalizma i lagodnosti. Bog će nas na kraju dana pitati, koliko smo ljubili i koliko smo „žuljeva“ zaradili služeći svojim bližnjima. Neka nas Duh Božji nadahnjuje svakodnevno u ljubavi prema Bogu i ljudima. Amen.

 

PREDAVANJE GOSPIĆKO-SENJSKOG BISKUPA MONS. ZDENKA KRIŽIĆA          

      Nakon sv. mise članovi Društva okupili su se u vijećnici Biskupskog ordinarijata gdje ih je pozdravio, čestitao im blagdan sv. Luke, njihovog zaštitnika, i održao predavanje gospićko-senjski biskup mons. Zdenko Križić.

      Biskup je održao predavanje na temu Bog i okrutnost u Bibliji.

      Njemački filozof Immanuel Kant ovaj problem aktualizirao je pitanjem: „Kako čovjek može biti siguran da je ono što u Bibliji čita kao Božji govor, uistinu Božja riječ?“

      Uzmimo npr. Knjigu Postanka 22: „Bog kuša Abrahama“, na način da se Bog prikazuje okrutnim zbog takvih zahtjeva i prijetnji.

      Bog svoje prijetnje upućuje narodu i po prorocima: Prorok Amos piše:  „Gle, ja vas prignječujem o tlo pod vama, k’o što vršalice gnječe klasje.“ (Amos, 2,13).

      Prorok Jeremija (5,14): zapisao je prijetnju:  „U oganj ću pretvoriti svoje riječi u tvojim ustima, a narod ovaj u drvo da ga oganj proždre.“

      Podsjetili smo se Mojsija, Ilije i Baalovih proroka na gori Karmelu te u Novom zavjetu trenutaka Isusove muke i okrutne smrti na križu…

      Biblijski pisac piše prema mentalitetu naroda, kako vidi čovjeka onog vremena. Biblija nije povijesna knjiga nego povijest spasenja. Povijest spasenja događaje interpretira iz današnje perspektive. Povijest uvijek nosi poruku. Podsjetimo se izreke iz rimskih vremena „Historia magistra vitae est“ – Povijest je učiteljica života“. Iz povijesti trebamo učiti.

      Nakon niza sličnih biblijskih momenata prikazanih da je Bog strog i osvetoljubljiv, biskup Križić zaključio je:

     Bog ne kažnjava nego mi sami sebe kažnjavamo ako ne držimo zapovijedi. Biblijski pisci daju pouku svom vremenu, svom naraštaju jezikom koji razumiju. Bibliju moramo interpretirati u duhu našeg vremena, a ne doslovno. Boga

promatrajmo u njegovom misteriju, svemogućnosti, napose imajmo povjerenje u Njega jer On je naš Otac koji nas ljubi.

 

      Nakon predavanja slijedila je rasprava i potom zajedničko druženje.

                                                                                   s. Robertina Medven

                                                           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Prijava korisnika

Mrežna stranica koristi kolačiće (cookies) kako bi poboljšala funkcionalnost stranice.